A gyermeki gondolkodás fejlődésének nagyon fontos folyamata, amikor a kisgyermek gondolkodni kezd a nyelvről. Szétszedi, összerakja, felismeri, alakítja a nyelvi elemeket, és sajátos kis nyelvi alkotásokat, nyelvi képződményeket hoz létre. A már elsajátított elemeket meg kell tanulnia a szabályoknak megfelelően átalakítani, rendezni, majd ezekről szabályokat alkotni, vagyis gondolkodni a nyelvről magáról. Mindez hosszú, ugyanakkor fontos folyamat, mert az olvasás, írás elsajátítása szempontjából nélkülözhetetlen ismeretrészeket a gyermeknek még iskolába kerülése előtt tudnia kell azonosítania, illetve ezekkel bizonyos feladatokat elvégeznie. A hangok, mint a nyelv legkisebb egységei a nyelvről való gondolkodás, a nyelvi tudatosság kialakulásának fontos elemei.
Ebben a feladatgyűjteményben ennek tudatában az elhangzó beszéd elemzésének azon területét gyakoroltathatjuk egyre nehezedő feladatokkal, amelyek a beszédtények azonosításával, megfigyelésével a hangok beazonosítását, a nyelv egységeinek hangokra bontását gyakoroltatja, mélyíti el.
A Hangoló-Hangolló az alábbi témákat dolgozza fel: betűismeret nélkül hanganalízis, hangazonosítás, csoportosítás, fonémaazonosítás, fonématudatosság, hallási figyelem fejlesztése.
A feladatok gyerekektől függően már 5 éves kortól gyakorolhatók, de az iskolakezdés küszöbén minden gyerek számára megkerülhetetlen alapozást adnak az olvasás tanulásához.
A fejlesztő 16 db feladatkártyát tartalmaz.
|